Őszre hangolva – ezt a címet adta kiállításának a Herendi Porcelánmanufaktúra és a Wosinsky Mór Megyei Múzeum. A bemutatott tárgyak szinte korszakokban láttatják a porcelán óriást. Stílusok, motívumok sorakoznak. Egyszerűbb hétköznapi és ünnepekkor használt. Vegyesen.
Dr. Simon Attila a Zrt. vezérigazgatója. S ha lehet olyat mondani, hogy hűen képvisel valaki valamit, ő igen. Stílusa, megjelenése méltó a Herendi névhez. Mielőtt bemutatkoztam volna neki és feltettem volna a számomra izgalmas kérdéseket, egy kis közjáték szemtanúja lehettem.
A hölgy amolyan hatvan-hetven közötti lehetett, a cég első emberével való kézfogás után elővett egy telefont, „felcsapta” a galériát és már mutatta is az otthoni edényeket. Vajon mit lehet tudni róluk? Dr. Simon Attila egy névkártyát átnyújtva kérte küldje el a fotókat, válaszolni fog.
– Nem egyedi eset – mondja – nagyon sok kiállítás végződik így. Az emberek kíváncsiak arra, mit vásároltak, mit örököltek. S ez egy nagyon jó dolog. Így őrizzük meg időről időre a legféltettebb családi emlékeket.
„Herend a tradíció és innováció egyensúlyát valósítja meg, így lehet a XIX. századi Herendi hagyományokat a XXI. század világába átörökíteni.” – többek között ezt is olvashatjuk a világcég honlapján, de magát az érzést, amit a Herendi jelent nem lehet szavakba önteni. Mert nem csupán a gasztronómiához köthető, hanem például ékszer kollekciót is megálmodott.
Mint elhangzott napi egy új termék kerül ki kezük alól, mára közel 64 millió különböző termékük van jelen a piacon.
S hogy mi a Herendi titka? Sok minden… stílus, minőség, elhivatottság, alázat, no és az alapanyagok titkos összetétele.
Szél Móni
Nincs hozzászólási lehetőség a bejegyzésnél.